1 grudnia br. w Poznaniu odbył się ostatni „Piknik Wieprzowy KRIR 2” w 2018 r. i zakończyła się realizacja II etapu zadań – „Pikników Wieprzowych” na terenach poszczególnych województw.

W II etapie zrealizowano:

  • Piknik Wieprzowy Małopolsko-Podkarpacki 2 września 2018 r. w Krakowie
  • Piknik Wieprzowy Śląsko-Świętokrzyski 2 września 2018 r. we Włoszczowie
  • Piknik Wieprzowy Dolnośląsko-Opolski 9 września 2018 r. w Zaciszu
  • Piknik Wieprzowy Podlasko-Mazurski 16 września 2018 r. w Olsztynku
  • Piknik Wieprzowy Kujawsko-Łódzki 29 września 2018 r. w Buczku
  • Piknik Wieprzowy Wielkopolsko-Lubuski 29 września 2018 r. w Poznaniu
  • Piknik Wieprzowy Podlasko-Mazurski 11 października 2018 r. w Białymstoku
  • Piknik Wieprzowy Wielkopolsko-Lubuski 12 października 2018 r. w Nowej Soli
  • Piknik Wieprzowy Pomorski 25 października 2018 r. w Dźwirzynie
  • Piknik Wieprzowy KRIR 2 1 grudnia 2018 r. w Poznaniu

Celem Pikników było promowanie wśród konsumentów spożycia mięsa i przetworów wieprzowych, poprzez zwiększenie udziału ich spożycia w codziennej diecie. Projekty zrealizowana zostały ze środków finansowych Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Pikniki były znakomitą okazją do promocji wieprzowiny, smakując polskie produkty wieprzowe, a także uczyć bawiąc. Konsumenci zostali informowani o znaczeniu obecności mięsa wieprzowego i jego przetworów w codziennej diecie. W ramach degustacji spróbować można było odpowiednio przygotowanych potraw z wieprzowiny, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem podczas imprez.

Działania promujące spożycie mięsa wieprzowego i jego przetworów podczas realizacji Pikników Wieprzowych zostały zrealizowane. Uczestnicy wydarzeń zapoznali się z walorami odżywczymi produktów wieprzowych. Wartością dodaną zorganizowanych imprez było nawiązanie lub rozszerzenie współpracy z branżą przetwórstwa mięsnego, która ma szansę przełożyć się na wymiary gospodarcze. Co więcej, wszystkie przygotowane potrawy pochodziły z polskich produktów, co uświadomiło odwiedzającym konieczność wyboru przy zakupach mięsa wyprodukowanego w Polsce.

Realizowany w latach 2011-2017 cykl imprez promujących spożycie mięsa wieprzowego cieszył się ogromnym zainteresowaniem konsumentów i był skutecznym sposobem promowania polskiej żywności.